رفتن به محتوا
کد خبر 642645

لبنیات تنظیم بازاری در بازار نیست!

ساعت 24 - درحالی که دولت حذف قیمت گذاری دستوری لبنیات را تکذیب کرده که مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، این محصولات تنظیم بازاری در بازار نیست.

به گزارش تسنیم، علیرغم تکذیب افزایش قیمت لبنیات، صنایع لبنی به جای عرضه 4 محصول لبنی با قیمت مصوب، این محصولات را با اسامی و قیمت‌های جدید عرضه می‌کنند تا نرخ‌های دستوری را دور بزنند.

شیر 20 هزار تومان با تغییر اسم 50 هزار تومان فروخته می‌شود

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: شیر یک لیتری که باید 21 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، مشاهده می‌شود که در توسط صنایع‌لبنی شیر با اسم ESLبه قیمت 49هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند یا شیر با اسم ویتامین D3 با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند، اما باید توجه داشت که تمام اقشار جامعه نمی‌توانند شیر را به این قیمت خریداری کنند.

وی تصریح کرد: پنیر 400 گرمی را با اسامی و قمیت‌های مختلف و بالاتر از نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند اما قبل از عرضه این محصولات، باید پنیر 400 گرمی را با قیمت مصوب را عرضه کنند.

کشت مشترک با تعزیرات برای مقابله با گران فروشی لبنیات

امرالهی گفت: بعد از این اتفاقات به تمام استان‌ها ابلاغ شده است که با هرگونه گرانفروشی لبنیات برخورد شود که بعد از صحبت‌های انجمن صنایع لبنی درباره نحوه قیمت گذاری نظارت‌های ما تشدید شده است.

وی گفت: 4 قلم تنظیم بازار معیار مصرف مردم است و تعارف نداریم و با تعزیرات حکومتی نیز کشت مشترکی برای برخورد با این گران فروشی‌ها وجود دارد.

وی افزود: صنایع لبنی باید دوباره عرضه 4 محصول لبنی تنظیم بازار را آغاز کنند و تا زمانی که سازمان حمایت نرخ‌های جدیدی برای لبنیات اعلام نکنند ملاک ما نرخ‌های قبلی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت:شیر خام کالای یارانه‌ای است و برای تولید این محصول از نهاده‌های یارانه‌ای استفاده می‌شود، در نتیجه صنایع نیز باید4 قلم کالای تنظیم بازاری را به صورت مکفی تولید کنند.

قیمت لبنیات چقدر افزایش مصوب دارد؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:با توجه به اینکه شیرخام 20 درصد افزیش قیمت داشته است محصولات لبنی نیز باید حداکثر 20 درصد افزایش یابد اما سازمان حمایت با افزایش 30 درصدی موافق است.

وی افزود: محصولات لبنی حدود 120 قلم است و مدل‌های مختلفی تولیدی می‌شود که سازمان حمایت بر روی این محصولات نرخ گذاری می‌کند.

بیشتر بخوانید

تامین شیرخشک موردنیاز در داخل/ مردم دنبال برند خاص نباشند

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام قیمت کالاهای تنظیم بازاری سازمان حمایت است ادامه داد: از طرفی سازمان حمایت قیمتی برای 4 محصول لبنی تنظیم بازاری اعلام نکرده است که بر اساس آنالیزهای جدید باید قیمت به ما برای نظارت ارائه دهد.

محصولات تنظیم بازاری در بازار نیست!

بنابراین گزارش نرخ شیرخام چندی پیش با 20 درصد افزایش قیمت اعلام شد اما نرخ مصوبی برای محصولات صنایع لبنی نشد و صنایع نیز قیمت محصولات خود را با قیمت‌های جدیدی در بازار عرضه می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی روزگذشته اعلام کرد که دیگر 4 محصول تنظیم بازاری تولید و با قیمت مصوب عرضه نمی‌شود که این امر با مخالفت سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی رو‌به‌رو شده است.

اما آنچه برای مردم در بازار قابل مشاهده است محصولات تنظیم بازاری برای خرید مردم در بازار مشاهده نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها