رفتن به محتوا
کد خبر 642691

مهاجران، تنها منبع رشد نیروی کار آمریکا

ساعت 24 - بر اساس نتایج تحقیقات جدید بنیاد ملی سیاست آمریکا، کارگران مهاجر تنها منبع رشد نیروی کار ایالات‌متحده در بخش اقتصاد پس از سال ۲۰۵۰ خواهند بود.


ا

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی سیاست آمریکا، مدت‌ها پیش نیز اعلام کرد تعداد آمریکایی‌هایی که در سنین اولیه کار هستند، راکد خواهد شد. این یافته‌ها آخرین شواهدی است که نشان می‌دهد رشد اقتصادی و استانداردهای زندگی ایالات‌متحده بدون ورود کارگران مهاجر به نیروی کار ایالات‌متحده ضعیف باقی خواهد ماند.

اقتصاددانانی مانند پیا اورنیوس و کلوئی اسمیت از بانک فدرال رزرو دالاس در بیانیه‌ای عمومی خاطرنشان کردند آمریکا با «رشد نیروی کار و بهره‌وری آن» به رشد اقتصادی دست خواهد یافت و به این ترتیب، کسب‌وکارها نمی‌توانند بدون یافتن افرادی برای استخدام، گسترش پیدا کنند و مصرف‌کنندگان آمریکایی از زمانی که شرکت‌ها نتوانند کالاها و خدمات را به دلیل کمبود کارگر ارائه دهند، رنج خواهند برد.

نقش کلیدی کارگران مهاجر در نیروی کار ایالات‌متحده

بر اساس نتایج تحقیقات جدید، طی پنج سال گذشته، فقط ۴۷۹هزار کارگر متولد ایالات‌متحده به نیروی کار اضافه شده‌اند، در حالی که این مورد برای کارگران مهاجر ۳.۶ میلیون نفر است به این معنی که کارگران مهاجر مسئول ۸۸ درصد از رشد نیروی کار در آمریکا از سال ۲۰۱۹ هستند.

رشد نیروی کار برای رشد اقتصادی بسیار مهم است؛ اورنیوس و اسمیت در بیانیه عمومی مشترک خود تایید کردند رشد اقتصادی یا رشد تولید ناخالص داخلی، استانداردهای زندگی در کشورها را بالا می‌برد و بر اساس تجزیه و تحلیل فدرال رزرو دالاس در ماه جولای ۲۰۲۴، از آنجایی که رشد اقتصادی به نیروی کار، سرمایه و بهره‌وری بستگی دارد، رشد این عوامل سرعت اقتصاد را تعیین می‌کند. در حالی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری به رشد بهره‌وری کمک می‌کند و مهاجرت برای تقویت رشد نیروی کار حیاتی خواهد بود.

پیرشدن جمعیت آمریکا

فوربس گزارش کرد، بیبی بومرهای بازنشسته همچنان عامل مهمی در اقتصاد آمریکا هستند. طبق تحقیقات، با پیر شدن و رشد کندتر جمعیت متولد شده در ایالات‌متحده، مهاجران به بخش مهمی از رشد نیروی کار آمریکا تبدیل شده‌اند. در هر یک از سه دهه گذشته، متولدین خارجی بیش از نیمی از رشد نیروی کار آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد مهاجران در نیروی کار در طول ۳۰ سال گذشته ۱۹.۱ میلیون نفر افزایش یافته، در حالی که نیروی کار متولد شده‌ ایالات‌متحده ۱۶.۸ میلیون نفر رشد داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها