رفتن به محتوا
کد خبر 642762

یافته محققان کانادایی؛

چگونه قدرت مغز را افزایش دهیم؟

ساعت 24- یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد دوزبانه مغز فعال و انعطاف پذیرتری دارند.

مدیسن نت، محققان گزارش دادند که اسکن مغز افرادی که به دو زبان صحبت می‌کنند، نشان می‌دهد که ارتباط بین نواحی مغزشان افزایش یافته است.

محققان خاطرنشان کردند که این ارتباط در افرادی که زبان دوم خود را در سنین جوانی آموخته‌اند قوی‌تر است.

«زئوس گراسیا تابوئنکا»، محقق ارشد دانشگاه مک گیل در تورنتو کانادا، می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم در دوران کودکی به ایجاد یک سازمان مغزی کارآمدتر از نظر ارتباط عملکردی کمک می‌کند. »

برای این مطالعه، محققان ۱۵۱ نفر را که به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی یا هر دو زبان صحبت می‌کردند، انتخاب کردند. از شرکت کنندگان در مطالعه، اسکن MRI گرفته شد که اتصال را در سراسر مغز آن‌ها ردیابی می‌کرد.

به نظر می‌رسد یادگیری زبان دوم باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی مغز می‌شود و توانایی آن در ایجاد ارتباطات جدید در درون خود را افزایش می‌دهد.

نتایج نشان داد که این تاثیر زمانی قوی‌تر بود که فردی زبان دوم خود را در سنین جوانی آموخت.

تابوئنکا گفت: «نتایج نشان می‌دهد که هر چه تجربه یادگیری زبان دوم زودتر باشد، دامنه وسیع‌تری از نواحی مغز درگیر در نوروپلاستیسیته می‌شود. به همین دلیل است که ما در یادگیری زودتر زبان دوم، اتصال بالاتر مخچه با قشر مغز را مشاهده می‌کنیم.»

به گفته محققان، این نتایج منعکس کننده مطالعات قبلی است که نشان می‌دهد چگونه مناطق مغز با هم برای درک و تولید زبان کار می‌کنند.

به گفته محققان، چنین اتصال مغزی اضافی می‌تواند قدرت کلی مغز فرد را افزایش دهد. بنابراین، یادگیری زبان دوم ممکن است به فرد کمک کند تا با افزایش سن مغز سالم‌تری داشته باشد، و حتی ممکن است به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند.

مهر 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها