رفتن به محتوا
کد خبر 642774

دستگاه قضایی مازندران به موضوع آلودگی رودخانه تالار ورود کرد

ساعت 24- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از ورود دستگاه قضایی به موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه تالار ناشی از فعالیت غیرمسئولانه مدیران زغالشویی البرز مرکزی در دپوی لچه(تفاله) و ریزش آن به رودخانه که موجب آلودگی شدید آب رودخانه شده، خبر داد.

علی اکبر عالیشاه در بازدید از رودخانه تالار و مرکز زغالشویی البرز مرکزی، اظهار کرد: بر اساس اخبار واصله طی دو شب گذشته، مشاهده شد که پسماند ناشی از فعالیت مرکز زغالشویی البرز مرکزی به لحاظ عدم رعایت حریم رودخانه به سمت رودخانه تالار جریان یافته و با محدود ساختن مسیر، موجب سیاه شدن آب رودخانه شده است.

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: در این راستا ضمن حضور در محل با همراهی نماینده اداره محیط زیست شهرستان، نیروی انتظامی و مدیر اجرایی مجموعه زغالشویی، تذکرات لازم به آن مجموعه ارائه شده و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

عالیشاه با اشاره به ترک فعل و اقدامات ناصحیح صورت گرفته در مجموعه زغالشویی مذکور، تصریح کرد: قطعاً دادستانی شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، قاطعانه به موضوع ورود کرده و با هر فردی یا مدیری که ضمن ترک فعل در این اقدام توام با تقصیر مداخله داشته برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: طی تماس تلفنی با استاندار محترم مازندران و همچنین مدیران محیط زیست و اداره صمت، مقرر شد با ورود قاطعانه به موضوع و صدور دستورات لازم، اقدامات مقتضی برای رفع موانع موجود صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

 روابط عمومی دادگستری مازندران، عالیشاه با بیان اینکه باید پاکسازی لازم در بستر رودخانه تالار صورت گیرد، تصریح کرد: تمامی خساراتی که به دلیل این اقدامات به مجموعه محیط زیست و آبزیان وارد شده، باید از سوی هیات کارشناسان محیط زیست مورد ارزیابی و برآورد قرار گرفته و نسبت به جبران خسارات از سوی خاطیان اقدام شود که این موارد جهت نظارت و پیگیری به دادستان شهرستان اعلام شده است.

ایسنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها