رفتن به محتوا
کد خبر 642884

افزایش میانگین نمرات آزمون نهایی در اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

ساعت 24- رییس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت :با توجه به اتمام تحلیل پایانی آزمون‌های نهایی دانش آموزان شاخه نظـــری، در رابطه با نتایج آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳ گفت:در پایه دوازدهم در هر سه رشته علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی، میانگین استان نسبت به خرداد ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

 رییس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان،  با توجه به اتمام تحلیل پایانی آزمون‌های نهایی دانش آموزان شاخه نظـــری، در رابطه با نتایج آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳ گفت:  در پایه دوازدهم در هر سه رشته علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و علوم انسانی، میانگین استان نسبت به خرداد ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

شهاب جانباز افزود : میانگین استان در خرداد ۱۴۰۲ در رشته‌های علوم تجربی ۱۱.۵۶، ریاضی و فیزیک ۱۰.۲۷ و علوم انسانی ۸.۶۲ بوده است که در خرداد ۱۴۰۳ این مقدار در رشته علوم تجربی به ۱۲.۲۹، ریاضی و فیزیک ۱۱.۲۵ و علوم انسانی ۹.۱۳ ارتقاء یافته است.

به گفته وی  :در شاخه نظری میانگین استان با ۰.۳۷ افزایش از ۹.۹ در خرداد ۱۴۰۲ به ۱۰.۲۷ در خرداد ۱۴۰۳ ارتقاء یافته است.

وی اظهار داشت  : در رتبه بندی میانگین نمرات امتحانات نهایی در بین شهرستان‌ها، مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان، شهرستان بروجن در هر سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در رتبه نخست، ناحیه دو شهرکرد رتبه دوم و ناحیه یک شهرکرد رتبه سوم را بدست آوردند.

جانباز  گفت: در  پایه یازدهم نیز میانگین کشور ۱۰.۳۶ بوده است که استان با میانگین ۱۰.۴۳ میانگین بیشتری نسبت به میانگین کشور کسب کرده است و در سایر پایه‌ها  نیز میانگین استان نزدیک به میانگین کشوری است.

گفتنی است ، اخیرا جدولی تحت عنوان میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم توسط روزنامه همشهری منتشر شد، که استان چهارمحال و بختیاری جز ۴ استان آخر کشور نمایش داده شده بود که این خبر کذب بود و اقدامات قانونی لازم توسط وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

خبر آنلاین 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها