رفتن به محتوا
کد خبر 642899

مکسا ارائه دهنده دستگاه حضور و غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی AI

دستگاه‌های حضورو غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی AI نسل جدیدی از سیستم‌های کنترل تردد به شمار می‌روند که با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین موجب بهبود و افزایش سرعت و دقت در شناسایی و احراز هویت شده‌اند.

این نوع از دستگاه حضور غیاب و کنترل تردد اغلب روش‌های احراز هویت تشخیص چهره، تشخیص اثرانگشت و حتی شناسایی کف دست را پشتیبانی می‌کنند. در این یادداشت به معرفی محصولات حضور و غیاب بر پایه هوش‌مصنوعی پرداخته‌ایم.

دستگاه حضورغیاب مبتنی بر هوش مصنوعی AI چیست؟

همانطور که پیش از این بیان شد سیستم‌های حضور و غیاب بر پایه فناوری‌های هوش مصنوعی، قابلیت‌های جدیدی را به دستگاه‌های حضور و غیاب افزوده‌اند که امکانات ویژه‌ای را برای نظارت و کنترل پرسنل توسط مدیران فراهم کرده است. به طور کلی این نوع دستگاه حضورو غیاب با تکنولوژی هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده‌اند و همین موضوع موجب شده که بتوان حتی به آن قابلیت‌های به روز دیگری را نیز افزود و سیستم تردد را توسعه داد.

انواع دستگاه حضور و غیاب براساس تکنولوژی هوش مصنوعی

دستگاه‌های حضور و غیاب هوش مصنوعی AI از فناوری‌های پیشرفته بیومتریک و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای افزایش دقت و امنیت در ثبت تردد کارکنان ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها بر اساس فناوری به کار رفته در دستگاه و روش احراز هویت، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

دستگاه حضور و غیاب هوش مصنوعی تشخیص چهره

یک نوع از دستگاه‌های حضور و غیاب هوش مصنوعی نسل جدید سیستم‌های تشخیص چهره با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است که تحول عظیمی را در صنعت کنترل تردد به وجود آورده‌اند. همچنین با توجه به قابلیت‌های اضافه شده به دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره بر پایه هوش‌مصنوعی، قیمت نسبتا مناسبی را دارند که موجب بهره‌مندی مدیران سازمان‌ها و صنایع از این نوع سیستم‌های پیشرفته برای مدیریت کنترل ترددها شده است. از طرفی کیفیت احراز هویت افراد را نیز بهبود داده شده و امکان بروزرسانی و توسعه سیستم ثبت ورود و خروج نیز وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه تردد تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی عبارتند از:

  • شناسایی و تشخیص چهره از فاصله حدودا 3 متری با کم‌ترین خطا
  • امکان شناسایی همزمان چندین نفر در حین تردد
  • شناسایی چهره افراد با ماسک و عینک
  • امکان نصب و یکپارچه‌سازی با دستگاه‌های کنترل تردد
  • شناسایی سریع در کمتر از 1 ثانیه
  • تشخیص چهره زنده (Live Detection) و جلوگیری از جعل و تقلب

دستگاه حضورو غیاب هوش مصنوعی کنترل دمای بدن

نوع دیگر سیستم‌های حضور و غیاب بر پایه هوش مصنوعی، دستگاه حضورو غیاب هوش مصنوعی کنترل دمای بدن است که امکان اندازه‌گیری دمای بدن افراد را در زمان ورود به محیط‌های عمومی یا خصوصی فراهم می‌کند. در واقع این سیستم کنترل تردد دمای بدن افراد را از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی صورت، اندازه‌گیری می‌کند تا در صورت بالا بودن دمای بدن با ارسال آلارم هشدار از طریق صوت و نور به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع ورود فرد به مکان شود.

مزایای دستگاه حضور غیاب هوش مصنوعی

از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه حضور و غیاب بر پایه هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت و سرعت بالای احراز هویت: دستگاه حضورو غیاب با بهره‌مندی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند تفاوت چهره افراد را تشخیص داده و حتی از روی ماسک و عینک نیز به سرعت ودر کمتر از یک ثانیه آن را شناسایی کند.
  • جلوگیری از جعل و تقلب: یکی از مزایای مهم این نوع سیستم‌های حضور غیاب، تشخیص زنده چهره افراد است که از تقلب و جعل چهره جلوگیری میکند.
  • امکان استفاده از چندین روش احراز هویت: در دستگاه‌های حضور غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی اغلب می‌توان از روش‌های تشخیص اثرانگشت، کارتی، اسکن کف دست یا تشخیص چهره بر حسب نیاز استفاده کرد.
  • امکان اتصال به سایر نرم افزارهای کنترل تردد: دستگاه‌های حضور غیاب هوش مصنوعی را می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریتی دیگر نیز متصل کرد.

دستگاه حضورو غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه‌های حضور و غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی در مدیریت تردد و افزایش امنیت در سازمان‌ها، کارخانه‌ها، مدارس و مراکز درمانی کاربرد زیادی دارند. این دستگاه‌ها با قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره زنده، اثرانگشت، کنترل دمای بدن علاوه بر ثبت دقیق ترددها، از تقلب و جعل جلوگیری می‌کنند. امکان ادغام این دستگاه‌ها با سایر سیستم‌های مدیریتی و تهیه گزارش‌های تحلیلی نیز به بهبود مدیریت کارکنان شده است. در محیط‌های پرتردد مانند فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز این دستگاه‌ها با اندازه‌گیری سریع دما و احراز هویت بدون تماس به حفظ سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک می‌کنند و تجربه کاربری ساده و امنی را ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در این یادداشت، دستگاه‌های حضورو غیاب مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله نسل جدید این نوع دستگاه‌ها به شمار می‌روند که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی (یادگیری ماشین) برای تشخیص چهره و... استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر مدیریت تردد، با ارائه قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل دسترسی، شناسایی زنده و اندازه‌گیری دما در سازمان و کسب و کارهای مختلف کاربرد دارند. همچنین استفاده از این سیستم‌های حضور غیاب موجب بهبود سرعت و دقت تشخیص شده و فرآیند نظارت و مدیریت ورود و خروج سازمان تسهیل می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه حضورغیاب هوش مصنوعی و آشنایی با مدل‌های مختلف آن به وب‌سایت شرکت مهندسی مکساسکیوریتی به آدرس www.maxasecurity.com مراجعه یا با شماره تلفن 02178756000 تماس حاصل نمایید و راهنمایی‌های لازم در این خصوص را از کارشناسان پشتیبانی مکسا دریافت کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها