رفتن به محتوا
کد خبر 642943

پیام ایران به کشورهای منطقه در کویت

ساعت 24 - وزیرامورخارجه کشورمان در کویت با اشاره به تهدید اشغالگران درخصوص حمله به ایران گفت: آن‌ها می‌دانند که اگر به تاسیسات هسته‌ای ما حمله کنند چه پاسخی در انتظار آن‌ها است.

به گزارش العالم ،«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و طی یک نشست خبری در کویت درباره پیام خود به کشورهای منطقه گفت: پیام ما کاملا روشن و شفاف است. رژیم صهیونیستی به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم.

عراقچی افزود: وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد سیاست حسن همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

او گفت: این یه پیامی است که من به کشورهای منطقه داده‌ام و در کویت درباره این مسئله بیشتر صحبت خواهم کرد.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی با هدف تبدیل مناطق دیگر به غزه دوم، سوم و چهارم است.

وی افزود با تعدادی از سران کشورهای همسایه جلساتی برگزار کردم و همه بر ضرورت اجتناب از جنگ اتفاق نظر داشتند. ایران خواهان جنگ در منطقه نیست، ما تمام تلاش خود را برای کاهش تنش انجام دادیم، اما برای همه سناریوها و مقابله با آن‌ها آماده هستیم. دولت جدید در ایران با سیاست حسن همجواری پیش خواهد رفت.

امکان گسترش جنگ و تبدیل شدن به یک جنگ فراگیر در سراسر منطقه وجود دارد. وضعیت غزه و لبنان فاجعه بار است و باید به این تجاوز پایان داد.

همه کشورهای همسایه به ما این اطمینان را داده‌اند که اجازه نمی دهند از زمین و حریم هوایی آن‌ها علیه ایران استفاده شود.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری در کویت گفت: ما از نزدیک تمامی پایگاه آمریکا را در منطقه رصد می‌کنیم و تحرکات آن‌ها را رصد می‌کنیم و اطلاعات پایگاه آمریکا در اردن را در اختیار مسئولان کشور اردن قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال توقف جنگ در تمام منطقه هستیم البته ممکن است مسیرهای مختلفی برای صلح طی شود و با کشورهای منطقه در ارتباط هستیم. نماینده من در بیروت مستقر است و با طرف‌ها دیدار دارد. البته تصمیم گیری درباره آتش بس برعهده خود دولت لبنان است و ما به آن‌ها کمک می‌کنیم.

عراقچی در خصوص توسعه روابط اقتصادی با مسئولان کویت نیز گفت: تمرکز سفر من بر توقف جنگ در تمام منطقه است اما به صورت طبیعی در خصوص روابط اقتصادی و تجاری و هم گفتگو خواهیم داشت. روابط تجاری ما با کشورهای منطقه برقرار است و ما با کشور کویت مشارکت‌های زیادی داریم اما اختلافاتی نیز وجود دارد مهم این است که اراده ما حل این مسائل بر اساس گفتگو است.

وزیر امور خارجه گفت: همه کشورهای منطقه به ما گفته‌اند که مخالف حمله اسرائیل به ایران هستند چه برسد به حمله به مراکز هسته‌ای تاکید می‌کنیم اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت.

وی در خصوص آمادگی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است و با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به این جنایات ادامه می‌دهد که برخی از آن جنایت جنگی هستند. حمله تاسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین المللی و تهدید کردن نیز جرم است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما میدانیم که آمریکا به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیست اما آماده پاسخ به تهدیدات احتمالی هستیم و برای دفاع از خود ابزار و شیوه خود را داریم.

عراقچی گفت: آن‌ها می‌دانند که اگر به تاسیسات هسته‌ای ما حمله کنند چه پاسخی در انتظار آن‌ها است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگر در خصوص موضع حزب الله لبنان گفت: مواضع حزب الله لبنان را خود آن‌ها اعلام می‌کنند و ما هم به سهم خود کمک خواهیم کرد که جنگ پایان یابد.

عراقچی: ما به دنبال آتش بس در غزه و لبنان هستیم

وی خاطرنشان کرد که:‌ نماینده ویژه من در بیروت مستقر است البته تصمیم گیری درباره آتش بس توسط خود فلسطینیان و لبنانی‌ها انجام می‌شود و ما صرفا کمک و حمایت می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها