رفتن به محتوا
کد خبر 642962

استاندار جدید تهران: طرد اتباع خارجی غیرمجاز در اولویت است

ساعت 24 - استاندار جدید تهران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع خارجی در این استان ساکن هستند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها غیرمجازند که باید از کشور خارج شوند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در مراسم تودیع خود در حضور وزیر کشور اظهار کرد: اجرایی کردن گفتمان دولت چهاردهم و ایجاد وفاق در استان تهران اولویت کاری است و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در انتصابات از همه ظرفیت‌ها در چارچوب گفتمان دولت وفاق ملی استفاده خواهیم کرد.

استاندار تهران اضافه کرد: حضورهای میدانی در شهرستان‌ها با هدف رفع موانع و مشکلات را با برنامه جدیدی دنبال خواهیم کرد ضمن اینکه توسعه متوازن در اقصی نقاط استان تهران را در دستور کار داریم.

معتمدیان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت دلسوزان عقب‌افتادگی استان تهران در شاخص‌ها را ارتقا می‌بخشیم، گفت: وجود یک هزار و ۴۵۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام از مشکلات استان است که باید با تامین منابع مالی مورد نیاز در جهت تکمیل طرح‌های اولویت دار اقدام کنیم.

وی با اشاره به کمبودهای استان در حوزه تخت بیمارتسانی ادامه داد: در این بخش ۱۶ پروژه نیمه کار داریم که بطور متوسط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل نیازمند هفت همت اعتبار هستند که باید از طریق منابع مختلف ملی و استانی و کمک دولت این اعتبار تامین و این اقدام مهم اجرایی شود. استاندار جدید تهران اضافه کرد: موضوع فاضلاب و تامین آب استان تهران حتما در دستور کار قرار دارد و باید به اجرای طرح‌های این حوزه آن سرعت ببخشیم البته ظرفیت بارگذاری در حوزه محیط زیست در سال ۷۵ به پایان رسیده و اکنون مسایل متعددی در حوزه تمرکز جمعیت و حاشیه‌نشینی در استان داریم.

وی با تاکید بر توسعه متوازن و عدالت‌محورانه خدمات در شهرستان‌های استان تهران گفت: شکاف ناعادلانه‌ای در این استان وجود دارد که با حضور میدانی در شهرستان‌ها همه ظرفیت‌ها را بسیج خواهیم کرد تا بی‌عدالتی برطرف شود البته حضور میدانی در مناطق مختلف استان‌ برای رفع محدودیت‌ها ادامه می‌یابد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه بر توسعه استان‌ کم‌برخوردار تهران افزود: معتقدم با استفاده از ظرفیت‌ همه دلسوزان کشور و نیز نخبگان استان این مهم محقق خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها