رفتن به محتوا
کد خبر 643011

پیش به سوی جنگ جهانی سوم؟

ساعت 24 - لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که کشورش به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد نیروهای کره‌شمالی به روسیه اعزام شده‌اند.

Related

کره‌جنوبی چند روز پیش اعلام کرده بود که کره‌شمالی بیش از ۱۰ هزار نظامی را برای کمک به مسکو در جنگ اوکراین به روسیه فرستاده است. رئیس نهاد اطلاعاتی کره‌جنوبی در همین راستا روز گفت که سربازان کره‌شمالی در روسیه پیش از اعزام به جبهه‌های نبرد در حال آموزش دیدن برای فراگیری نحوه کار با پهپادها و دیگر تجهیزات هستند. وزیر دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه در مورد حضور سربازان کره‌شمالی در روسیه به خبرنگاران گفت: «اینکه آن‌ها دقیقا آنجا چه می‌کنند بعدا مشخص خواهد شد. مسائلی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.»

وی افزود که در صورت حضور سربازان کره‌شمالی در کنار نظامیان روسیه در جبهه‌های نبرد، این موضوع «بسیار بسیار جدی» تلقی خواهد شد. لوید آستین افزود که ورود کره‌شمالی به جنگ اوکراین تبعاتی برای اروپا و منطقه اقیانوس‌های هند و آرام به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که کره‌جنوبی در نظر دارد تا مستقیما به اوکراین سلاح تحویل دهد. یک مقام ارشد در دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی روز سه‌شنبه گفت که این کشور براساس روند تحولات در مورد تحویل سلاح‌های دفاعی و مرگبار به اوکراین تصمیم‌گیری خواهد کرد. سئول تاکنون تنها از طریق کمک‌های بشردوستانه و مالی از کی‌یف حمایت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها