رفتن به محتوا
کد خبر 643029

آلمان : «لبنان در آستانه فروپاشی قرار دارد»

ساعت 24 - در حالیکه درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان)، در جریان سفری غیرمنتظره به بیروت، هشدار داد که «لبنان در آستانه فروپاشی قرار دارد» و خواستار یافتن راه‌حلی دیپلماتیک و عملی برای مناقشه جاری میان اسرائیل و حزب‌الله در لبنان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان)، در جریان سفر از پیش اعلام نشده خود به بیروت در بحبوحه درگیری‌ها میان اسرائیل وگروه شبه‌نظامی حزب‌الله، هشدار داد: «لبنان درآستانه فروپاشی قرار دارد».

وزیر امور خارجه آلمان همچنین خواستار محافظت از نیروهای صلح‌بان سازمان ملل (یونیفیل) مستقر در جنوب لبنان شد و تاکید کرد که «هر گونه حمله عمدی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، نقض قوانین بین المللی بشردوستانه محسوب می‌شود».

آنالنا بائربوک با بیان اینکه صدها هزار نفر در جریان درگیری‌های اخیر در لبنان آواره شده‌اند، گفت: «بی‌ثباتی کامل لبنان به عنوان کشوری که دارای متنوع‌ترین جامعه از نظر مذهبی است، عواقب فاجعه‌باری برای این کشور و سراسر منطقه به دنبال خواهد داشت».

وزیر امور خارجه آلمان که به منظور یافتن راه‌حلی دیپلماتیک و قابل اجرا برای مناقشه جاری میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان به بیروت سفر کرده است، در ادامه افزود: «ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر، موفق به تضعیف قابل توجه گروه حزب‌الله شده است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها