رفتن به محتوا
کد خبر 643086

اولین گروه از نظامیان کره‌شمالی وارد جبهه‌ نبرد شدند

ساعت 24 - کی‌یف پنجشنبه شب ۲۴ اکتبر اعلام کرد که اولین واحدها از نظامیان کره‌شمالی به منطقه درگیری‌ها بین اوکراین و روسیه رسیدند.

به گفته وزارت دفاع اوکراین پیش از این سربازان کره‌شمالی روز چهارشنبه در منطقه مرزی کورسک در روسیه دیده شده بودند.

مقام‌های اوکراین می‌گویند که سربازان کره‌شمالی در پنج مرکز نظامی در شرق روسیه آموزش می‌بینند. بنا به همین گزارش نظامیان کره‌شمالی پیش از اعزام به جبهه‌های نبرد «چند هفته» آموزش می‌بینند.

اتحادیه اروپا اعزام نظامیان کره‌شمالی به روسیه برای جنگیدن با اوکراین را ناقض قوانین بین‌المللی خوانده و محکوم کرده است. مقام‌های اطلاعاتی اوکراین تخمین می‌زنند که هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار نظامی کره‌شمالی در روسیه مستقر شده‌اند. به گفته آن‌ها سه فرمانده و ۵۰۰ افسر نیز در میان نظامیانی هستند که پیونگ‌یانگ به روسیه فرستاده است.

گفته می‌شود که وظیفه نظارت بر آموزش نظامیان کره‌شمالی برعهده معاون وزیر روسیه است. کره‌جنوبی در واکنش به اعزام سربازان همسایه شمالی‌اش به روسیه هشدار داده که ممکن است سیاست خود مبنی بر عدم ارسال سلاح‌های مرگبار و تهاجمی به اوکراین را تغییر دهد. پوتین: به خودمان مربوط است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی خبری پس از پایان اجلاس بریکس در پاسخ به سوالی در مورد عکس‌های ماهواره‌ای که از حضور نظامیان کره‌شمالی در روسیه حکایت دارند اظهار داشت: «عکسبرداری مساله‌ای جدی است. اگر عکسی وجود دارد معنایش این است که چیزی نشان می‌دهد. »

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه با اشاره به معاهده همکاری نظامی کشورش با کره‌شمالی گفت: «ما هرگز در اینکه رهبری کره‌شمالی توافق‌هایمان را جدی می‌گیرد شک نداشتیم.»وی افزود: «اما اینکه در چهارچوب این توافق چه کاری انجام می‌دهیم و چگونه انجامش می‌دهیم به خودمان مربوط است.» معاهده همکاری روسیه و کره‌شمالی ماده‌ای دارد که در آن دوطرف به کمک نظامی به یکدیگر متعهد شده‌اند. این معاهده روز پنجشنبه در دومای روسیه تصویب شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها