رفتن به محتوا
کد خبر 643087

نوسازی شبکه برق تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

ساعت 24 - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد شبکه انتقال و فوق توزیع در تهران فرسوده است، گفت: برای نوسازی این شبکه نیازمند منابع مالی قابل‌توجهی هستیم که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد شبیهی روز پنجشنبه در نشست خبری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق افزود: تاکنون نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان منابع تامین شده و تلاش می‌شود منابع بیشتری جذب کنیم تا بتوان شبکه را اصلاح کرد.

وی شبکه برق تهران را از فرسوده‌ترین شبکه‌های کشور دانست و ادامه داد: ترانسفورماتورهایی با عمر ۵۰ تا ۶۰ سال داریم که نیاز به تعویض دارند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: امسال نخستین ترانسفورماتور یکپارچه ۵۰۰ مگاولت آمپر در تهران نصب شد که در ایران ساخته و منتقل شد.

شبیهی درباره سیستم مدیریت کنترل پروژه‌ها گفت: این سیستم‌ها تخصصی هستند و هماهنگی با شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف پیچیدگی‌هایی ایجاد می‌کند. تلاش ما بر این است که با تامین منابع مالی و هماهنگی بیشتر، توسعه زیرساخت‌ها را تسریع کنیم؛ چراکه حدود ۳۰ درصد شبکه انتقال و فوق توزیع در تهران فرسوده است و اصلاح آن زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و تسریع و تسهیل ورود نیروگاه‌ها به مدار افزود: در تهران، قم و البرز برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت نیروگاهی داریم؛ اما در تهران، هدف ما افزایش ۱۴۰۰ مگاوات ظرفیت خازنی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: پروژه‌های متعددی در تهران در دست اجراست، از جمله آن‌ها پروژه سیاه‌بیشه که هدف آن افزایش ظرفیت نیروگاهی تا ۲۰۰۰ مگاوات ساعت است.شبیهی ادامه داد: رشد مصرف برق امسال بی‌سابقه بوده و از مردم تقاضا داریم که مدیریت بار خود را بهبود بخشند.

وی درباره زیرزمینی کردن خطوط انتقال برق گفت: با شهرداری و دستگاه‌های خدماتی برای ایجاد تونل‌های انرژی همکاری می‌کنیم. این اقدام باعث کاهش آسیب‌پذیری شبکه و بهبود ظرفیت‌ها می‌شود و برق مطمئن‌تری به مردم ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها