رفتن به محتوا
کد خبر 643102

لندن خواستار آتش بس فوری در منطقه شد

انگلیس بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته جیره غذایی و ۷۹ کیت پزشکی میدان جنگ را به نیروهای مسلح لبنان تحویل داده است.

این بسته از تجهیزات و تدارکات پزشکی که توسط نیروی سلطنتی انگلیس ارائه می‌شود، توسط صندوق امنیت یکپارچه انگلیس تامین می‌شود و به حمایت از نیروهای مسلح لبنان کمک می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری سفارت انگلیس در بیروت، سفارت انگلیس در بیروت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح لبنان برای امنیت و ثبات آینده لبنان و منطقه وسیع‌تر به عنوان تنها نیروی نظامی قانونی کشور لبنان ضروری است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «برای بیش از یک دهه، انگلیس از طریق آموزش، راهنمایی و تهیه تجهیزات از نیروهای مسلح لبنان به عنوان یک شریک قابل اعتماد حمایت جدی کرده است. از سال ۲۰۰۹، لندن بیش از ۳۴۰۰۰ پرسنل نظامی لبنان را آموزش داده و بیش از ۱۰۶ میلیون پوند بودجه اختصاص داده است. لندن همچنین به ساخت نزدیک به ۸۰ پست دیدبانی مرزی و پایگاه‌های عملیاتی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حمایت از امنیت مرزی لبنان کمک کرده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «نخست وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع انگلیس همچنان به درخواست آتش بس فوری و افزایش کمک‌های بشردوستانه در لبنان و غزه ادامه می‌دهند تا فضا برای یک راه حل سیاسی فراهم شود. وزارت خارجه انگلیس به همه اتباع خود توصیه می‌کند فورا لبنان را ترک کنند و چندین مورد از جمله پروازهای چارتر از لبنان در هفته‌های اخیر برای حمایت از این امر را ترتیب داده است.»

سفارت انگلیس در بیروت همچنین ادامه داد: «لندن به طور کامل به صلح در خاورمیانه متعهد است. انگلیس همچنین اولین کشور در گروه ۷ است که به درخواست کاهش تنش در منطقه ادامه می‌دهد. آتش بس راه را برای غیرنظامیان در هر دو طرف مرز هموار می‌کند تا به خانه‌های خود بازگردند. »

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها