رفتن به محتوا
کد خبر 73514

این خوراکیهای ضد‌عفونیکننده پوست

ساعت24- شاید باور نکنید که عامل خیلی از بیماری‌ها، از مشکلات گوارشی گرفته تا درد مفاصل و خارش پوست، می‌تواند ذرات کوچکی به نام عفونت باشد

این خوراکی‌های ضد‌عفونی‌کننده پوست
اما خوشبختانه می‌توانید این عامل را با خریداری موادی از سوپر مارکت محله از بین ببرید به همین دلیل در زیر فهرستی از مفیدترین مواد را برای‌تان آورده‌ایم.

رب گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی پخته به نسبت گوجه خام آنتی اکسیدان بیشتری دارد که به ضد عفونی کردن نقاط مختلف بدن مثل پوست و ریه کمک می‌کند.

سویا

تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات درون دانه‌های سویا میزان پروتئین لازم را به بدن می رسانند ودر نتیجه در کاهش عفونت‌ها موثراند.

ادویه‌ کاری

این ادویه یک ضدعفونی کننده طبیعی است که در ترکیب با انواع سبزیجات می‌تواند میان وعده خوبی برای شما باشد.

آناناس

این میوه استوایی دارای آنزیمی به نام بروملین است که برای کاهش عفونت به ویژه در سینوس‌ها و مفاصل موثراست. همچنین این میوه سرشار از ویتامین ث است که به عنوان بهترین آنتی اکسیدان طبیعی شناخته می‌شود.

ماهی سالامون

به نوشته نیکو، مصرف ماهی سالامون به تعداد دو یا سه بار در هفته امگا ۳ را در بدن به امگا ۶ ارتقا می‌دهد. مطالعات نشان داده است که رژیم‌های غذایی که دارای امگا ۶ بیشتر و امگا ۳ کمتر هستند، میزان نوعی پروتئین را در بدن افزایش می‌دهند که با عفونت‌ها مبارزه می‌کند.

جو پرک

فیبر موجود در جو پرک و دیگر غلات از این دسته به کاهش پروتئین عفونت‌زا در بدن کمک می‌کند. جالب است بدانید که استعمال خارجی آن مثلا به شکل حمام جو، می‌تواند به عنوان از بین برنده عفونت‌ها و التهابات پوستی کاربرد داشته باشد.

آب آلبالو

این آبمیوه غنی‌ترین منبع ضد عفونی‌کننده در بین همه خوراکی‌ها شناخته شده است. بر طبق آزمایش‌های انجام شده، ورزشکارانی که آب آلبالو مصرف کردند و داروهای ضدعفونی را کنار گذاشتند عملکرد بهتری داشتند. برای مصرف دقت کنید که آب آلبالو خالص باشد و حتی با میوه‌های دیگر نیز ترکیب نشده باشد. سعی کنید روزی یک لیوان از آب این میوه بنوشید.

ماست

ماست‌های کم چرب منبع غنی از مواد پروبیوتیک هستند که به کاهش عفونت به ویژه در دستگاه گوارش کمک بسیار می‌کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها