رفتن به محتوا
کد خبر 74680

چرا باید شیر بخوریم؟

ساعت 24- پیشرفتی در حوزه پروتئین‌های شیر داشته‌ایم و می‌توانیم توصیه به استفاده از آن به‌عنوان عناصر آنتی اکسیدان و محافظ قلب برای کاربردهای گوناگون دارویی کنیم.

چرا باید شیر بخوریم؟
وقتی پای عقاید گوناگون در مورد خوبی شیر به میان می‌آید ، دنیا به دو قسمت تقسیم می‌شود . مطالعات زیادی می‌گویند شیر برای بدن شما چندان هم عالی نیست در حالی‌که مطالعه‌ای جدید از یکی از فواید فراوان شیر می‌گوید . ترکیبات لبنی موجود در محصولات تولید شده بر پایه شیر ، می‌توانند از ما در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت کنند . در این تحقیق ، ترکیباتی یافت شد که سرم کلی خون را پایین آورده و ال دی ال ِِ بد ِ کلسترول و تری گلیسرید را در موش‌ها کاهش داد . تر گلیسیرید ها چربی‌های موجود در خون هستند که بالا بودن‌شان منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود .
به گفته محققان ، محصولات لبنی ، فراتر از ارزش تغذیه‌ای که دارند ، فواید دیگری هم برای سلامت بشر دارند . در آزمایشاتی که روی موش‌ها انجام شد ، ترکیبات لبنی موجود در محصولات تولید شده بر پایه شیر ، از موش‌ها ماند آسپرین ، در برابر ترومبوز حاد ریوی محافظت کرد ، اما از خونریزی‌هایی که اغلب در آسپرین درمانی مشاهده می‌شد خبری نبود .
به گزارش ساعت 24،پژوهشگران می‌گویند ، یافته‌ها نشان می‌دهد پیشرفتی در حوزه پروتئین‌های شیر داشته‌ایم و می‌توانیم توصیه به استفاده از آن به‌عنوان عناصر آنتی اکسیدان و محافظ قلب برای کاربردهای گوناگون دارویی کنیم .
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها