رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 75997

دنیای فناوری؛ از دومین دیتا سنتر فیسبوک در اروپا تا آینه جادویی سامسونگ

ساعت24- - این هفته دنیای فناوری با رویدادهای قابل توجهی رو به رو بود که در میان این تحولات،پس لرزه های حمله سایبری به آمریکا و آینه جادویی سامسونگ حایز اهمیت است.

دنیای فناوری؛ از دومین دیتا سنتر فیسبوک در اروپا تا آینه جادویی سامسونگ
مهمترین رویدادهای این هفته حوزه فناوری اطلاعات شامل موارد ذیل است:

**پس لرزه های حمله سایبری به آمریکا

هفته پیش رایانه های کاخ سفید برای دومین بار مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات مهمی به سرقت رفت. در این حمله اطلاعات افراد زیادی که برای دولت ایالات متحده کار می کنند یا می کردند، از جمله شماره خدمات اجتماعی، زمان و مکان تولد، نشانی فعلی و سابق در اختیار هکرها قرار گرفت. گرچه برخی مقامات امریکایی چینی ها را متهم به این حمله کرده اند، لیکن هنوز این امر مسجل نشده است.

از سوی دیگر نیز امریکایی ها همچنان در تلاش برای رفع و رجوع این رسوایی امنیتی خود هستند و در صدد دلجویی از قربانیان حمله سایبری و اخفای اعتراضات احتمالی آنان برامده اند. به گزارش ایرنا از یاهو، اداره کل مدیریت نیروی انسانی ایالات متحده موسوم به OPM با ارسال نامه ای برای کلیه کسانی که به نحوی اطلاعاتشان به سرقت رفته، قول داده از این پس آنان تحت پوشش بیمه حملات سایبری خواهند بود و دولت ایالات متحده تضمین می کند تا یک میلیون دلار ضرر و زیان ناشی از حمله های آتی از این نوع را برای کارمندان و پیمانکاران طرف قراردادش جبران کند.

**ساخت دومین دیتاسنتر فیسبوک در اروپا

شرکت گرداننده شبکه اجتماعی فیس بوک، با توجه به رشد کاربرانش اعلام کرد در نظر دارد دومین مرکزداده خود را در کشور ایرلند برپا کند.

مقامات این شرکت از تخصیص ۲۰۰ میلیون یورو برای این پروژه خبر دادند که همزمان برای ۱۱۵ ایرلندی نیز فرصت شغلی پدید خواهد آورد.

به گزارش ایرنا از computerweekly، ایجاد بنای این دیتاسنتر در میث کانتی ایرلند که پس از مرکز افتتاح شده در سوئد در سال ۲۰۱۳ دومین مرکز داده اروپایی فیس بوک محسوب می شود، در دو مرحله ۱۰ سال طول خواهد کشید.

بنا به گزارش گروه مشاوره و تحقیقات بوستون، افتتاح مرکزداده فیسبوک در شهر لولیای سوئد تا کنون قریب به ۳۷۰ میلیون یورو برای کشور میزبانش سود به دنبال داشته است. دولت ایرلند اعلام داشته در ساخت مرکز جدید عمدتا از منابع انرژی قابل تجدید بهره خواهد برد و تمام اتصالات بر پایه فیبر نوری خواهد بود تا سرعت تبادل پیام کاربران در شبکه اجتماعی فیسبوک ارتقا یابد.

**ساخت «آینه جادویی» سامسونگ

به گزارش ایرنا از Tgdaily هفته گذشته در جریان یک نمایشگاه فناوری در هنگ کنگ، شرکت کره ای سامسونگ از تولید نخستین آینه دیجیتال خبر داد. این آینه که در واقع یک نمایشگر شفاف OLED است، می تواند اطلاعاتی مانند زمان، دمای اتاق، اطلاعات هواشناسی یا حتی پیام های جدید شبکه اجتماعی کاربر را روی صفحه ای آینه مانند به وی بازنمایاند. به گفته تولیدکنندگان، این ابزار در حقیقت همزمان یک آینه و یک مانیتور رایانه و یک تلویزیون دیجیتال می تواند باشد.

در این آینه ها از فناوری Real Sense بهره برده شده که با استفاده از دوربین های سه بعدی حرکات کاربر را ردیابی می کند. از جمله کاربردهای این آینه ها پرو انواع لباس و جواهر با نمایش واقعی می باشد.

**وب سریع تر می شود

به گزارش ایرنا از IT World، سه شرکت مایکروسافت، گوگل و موزیلا توافق کردند استانداردی برای افزایش سرعت وب طراحی کنند. این فناوری که نام آن WebAssembly خواهد بود، امکان تسریع برنامه هایی که در محیط وب اجرا می شوند، از جمله بازی ها و ویدئوها را برای کاربران در سراسرجهان فراهم خواهد کرد.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها