رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 80738

آدیداس از زباله‌های دریایی کفش تولید میکند

ساعت24- کمپانی آدیداس در همکاری با یک شرکت محیط‌زیستی اقدام به ساخت کفش‌هایی از جنس زباله‌های جمع‌آوری‌شده از اقیانوس‌ها می‌کند.

آدیداس از زباله‌های دریایی کفش تولید می‌کند
اقیانوس‌های جهان به دلیل آلودگی، صید بی‌رویه و تغییرات جوی در خطر جدی قرار دارند. اخیرا موسسه آلمانی آلفرد وگنر، مرکز تحقیقات دریایی و قطب، در مورد تغییرات اساسی اکوسیستم دریایی هشداری جدی داده است.

شرکت آدیداس با هدف آگاه‌سازی فراگیر و برای حفاظت از اقیانوس‌ها به این پروژه پیوست. آدیداس در همکاری با گروه «مذاکره برای اقیانوس‌ها» اقدام به ساخت کفش‌هایی از جنس زباله‌هایی جمع‌آوری شده از دریا خواهد کرد.

هدف گروه «مذاکره برای اقیانوس‌ها» در همکاری با آدیداس، استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه برای آگاه‌سازی جهان از بحران جدی اقیانوس‌ها است. بر این اساس شرکت آدیداس خط تولیدی برای ساخت کفش‌هایی راه اندازی خواهد کرد که مواد اولیه آنها از الیاف و رشته‌های بازیافت‌شده از زباله‌های دریایی و تورهای ماهیگیری استفاده‌شده در صیدهای غیر قانونی است.

یکی دیگر از شرکای گروه «مذاکره برای اقیانوس‌ها»، تورهایی را که در پی شکارهای غیرقانونی دور ریخته می‌شوند، جمع‌آوریو بازیافت می‌کند.

در حال حاضر شرکت آدیداس از نمونه اولیه این کفش منحصر به فرد رونمایی کرده است. آدیداس با منتشر کردن عکس‌های محصول جدیدش به مشتریان طرفدار محیط زیست این کمپانی نوید محصولات سبز و سازگار با محیط زیست را داده است.

نمونه اولیه این کفش در نشستی با موضوع «اقیانوس‌ها، آب و هوا، زندگی» در مرکز سازمان ملل رونمایی شد. متخصصان پیامدهای تغییرات جوی و وضع آشفته‌ای را که اقیانوس‌ها در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند، به مخاطبان گوشزد کردند.

رئیس گروه «مذاکره برای اقیانوس‌ها» می‌گوید: «در پی آن هستیم که اقیانوس‌ها را به عنوان بخش اساسی در مناظرات و مذاکرات تغییرات جوی بگنجانیم. هدف ما آگاه‌سازی عمومی و ایجاد همکاری‌هایی است که منجر به حفاظت از اقیانوس‌ها شود».

وی در ادامه اضافه می‌کند: «همچنین ما از پیوستن کمپانی آدیداس به این پروژه مفتخر هستیم. ایده‌های خلاقانه این شرکت نشان داد که حتی می‌توان پلاستیک را به چیزی مفید و خوب تبدیل کرد».

این اولین باری نیست کمپانی‌های عظیم برای آگاهسازی عمومی از فساد اقیانوس اقدام به ساخت مصنوعات از زباله‌ها می‌کند. در سال ۲۰۱۰ شرکت الکترولوکس با استفاده از زباله اقدام به ساخت تعداد محدودی جاروبرقی کرد. استودیو انگلیسی جونز نیز با استفاده از لجن و دور ریزهای اقیانوسی صندلی ماهی‌گیری ساخته است.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها