رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 81773

هتل روباتی در ژاپن گشایش یافت

ساعت24- هتلی که 90 درصد از امورش را روبات های آدم نما انجام می دهند، روز سه شنبه در ناگاساکی ژاپن گشایش یافت.

هتل روباتی در ژاپن گشایش یافت
به گزارش تارنمای «بلو این آرت اینفو»، هتل «هِن نا» امروز در پارک «هوییس تن بوش» در ناگاساکی آغاز به کار کرد. سه روبات آدم نما، در این هتل، کار پذیرش مهمانان را انجام می دهند و شماری روبات نیز کارهای سرایداری و نظافت هتل را برعهده دارند.

درهای این هتل با فناوری «تشخیص چهره» باز و بسته می شود و مهمانان می توانند با استفاده از رایانه هایی که در هر اتاق موجود است، نیازهایشان را سفارش دهند.

گرمایش و سرمایش اتاق های هتل با کمک حسگرهای الکترونیک انجام می شود و برق سامانه های تهویه هوا را صفحه های خورشیدی تامین می کنند.

هزینه کرایه اتاق ها در این هتل از ۶۰ دلار است و مسافران می توانند اتاق مورد نظرشان را از طریق اینترنت نیز سفارش دهند. در بسیاری از هتل های ژاپن، تصاویر سه بعدی اتاق ها موجود است و مسافران نیازی به مشاهده حضوری اتاق خود ندارند.

«هن نا» در زبان ژاپنی به معنای«عجیب» است و مدیران هن نا امیدوارند این هتل با نام انگلیسی اش، یعنی Evolve (تکامل) شناخته شود.

هیدئو ساوادا، مدیر پارک هوییس تن بوش می گوید امیدوار است موسسه آنها در آینده هزار هتل مشابه در سراسر جهان بسازد.

«هوییس تن بوش» در زبان هلندی به معنای خانه جنگلی است و در ژاپن نام یک پارک تفریحی بزرگ در ناگاساکی است که خانه های سنتی هلند در آن بازسازی شده است.

پیش از این، شماری از بانک های ژاپنی، برخی کارهای صندوق داران خود را به روبات ها سپرده اند.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها