رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 85367

جزئیات حادثه قطار مسافری آنکارا - تهران

ساعت24- مدیرکل راه آهن آذربایجان (تبریز) با بیان اینکه هیچ گونه آسیبی به مسافران این قطار آنکارا به تهران نرسیده است، گفت: همه مسافران در سلامت کامل هستند و فقط واگن توشه این قطار آسیب دیده است.

جزئیات حادثه قطار مسافری آنکارا - تهران
میرحسن موسوی درباره جزئیات حادثه قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره ۱۱۵۱۲ ترانس آسیا گفت: طبق اخباری که از راه آهن ترکیه دریافت کردیم به مسافران این قطار هیچ گونه آسیبی نرسیده است و همه آن‌ها در سلامت کامل هستند.


مدیرکل راه آهن آذربایجان (تبریز) با اشاره به اینکه این حادثه در بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق رخ داده است ، افزود: واگن توشه این قطار که در آن ابزار و لوازم قرار می‌گیرد، آسیب دید که پس از وقوع حادثه این واگن جدا شده و قطار به حرکت خود ادامه داده است.


وی با بیان اینکه این قطار ۱۷۰ مسافر دارد ، یادآور شد: راه آهن ترکیه به دلیل امنیتی بودن موضوع چیزی درباره انفجار به ما مخابره نکرد استاما رسانه‌های ترک دلیل حادثه را خرابکاری گروه پ ک ک عنوان کرده‌اند.


موسوی با بیان اینکه اکثر مسافران این قطار ایرانی هستند ، یادآور شد: هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشده و این قطار فقط با ۴ تا۵ ساعت تأخیر به مقصد می‌رسد.


به گفته این مقام مسئول در راه‌آهن چنانچه مسافران بخواهند خسارت ناشی از تأخیر قطار را دریافت کنند راه‌آهن ترکیه باید پاسخگوی آن‌ها باشد و موضوع را مدیریت کند.


پایگاه اینترنتی خبرگزاری دولتی ترکیه ( آناتولی ) نوشت: قطار مسافری آنکارا به تهران به دلیل انفجار مین توسط گروه پ ک ک در بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق این کشور خسارت دید.


یاووز سلیم کوشگر استاندار بینگل نیز گفت: این قطار ساعاتی پس از انفجار به مسیر خود ادامه داد و عملیات تجسس و شناسایی نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در منطقه ادامه دارد.


سلامت کامل همه مسافران قطار آنکارا - تهران


مدیر کل روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ‌اعلام کرد : انفجار قطار مسافری آنکارا-تهران در خاک ترکیه و قبل از دریاچه وان رخ داده است و خوشبختانه همه مسافران قطار که بیشتر انها ایرانی هستند در سلامت کامل به سر می برند.


قلی نژاد افزود : قطار تهران تا دریاچه وان ترکیه می رود و مسافران در این محل جابجا می شوند و قطار خود را در عوض می کنند و این حادثه در طرف قطار ترکیه رخ داده است.


وی اظهار داشت : قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره ۱۱۵۱۲ ترانس آسیا به دلیل انفجار مین در میان دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق ترکیه خسارت دید و اسیب جزئی به چند واگن وارد شد اما واگن توشه قطار اسیب جدی دیده است.


قلی نژاد گفت : حدود ۱۸۰ مسافر این قطار پس از تغییر قطار خود در محل دریاچه وان سوار قطار شرکت رجاء می شوند و به سمت ایران حرکت خواهند کرد.


مدیرکل روابط عمومی شرکت رجاء باز هم تاکید کرد : هیچ گونه آسیبی به مسافران این قطار آنکارا به تهران نرسیده است و همه مسافران در سلامت کامل هستند و فقط واگن توشه این قطار آسیب دیده است.


واگن توشه این قطار که در آن ابزار و لوازم قرار می‌گیرد، آسیب دید که پس از وقوع حادثه این واگن جدا شده و قطار به حرکت خود ادامه داده است.


قلی نژاد افزود: بنابر اعلام مقامات و مسئولان ترکیه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.


یاووز سلیم کوشگر استاندار بینگل نیز گفته است: عملیات تجسس و شناسایی نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در منطقه ادامه دارد.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها