رفتن به محتوا

اخبار سلامت

  • ساعت 24- در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد.

  • ساعت 24- فاصله بین بی‌تی‌اس‌ها در جاده‌ها زیادتر است و گوشی تلفن همراه برای برقراری ارتباط با بی‌تی‌اس امواج قوی‌تری از خود ساطع می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود استفاده از تلفن همراه در جاده‌ها به حداقل برسد و در صورت استفاده طولانی از آن، از روش‌های دور نگه‌ داشتن گوشی از سر و گردن استفاده کرد.

  • ساعت 24- مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات برای رهایی از یبوست ضروری است.

  • هوس بستنی، شکلات و چیپس، ناشی از کمبود چه چیزهایی در بدن است؟
    خوراکی‌های مورد علاقه‌تان در مورد بدن‌تان چه می‌گوید؟

    ساعت 24-فرض کنید ساعت ۱۱ شب است و شما در حال فکر کردن به خوردن یک تخته شکلات همراه با چای هستید یا فکر کنید هوس کرده اید چیپس بخورید. هوس‌های غذایی خواسته‌های شدیدی هستند، اما اکثر ما صرفا به یک لحظه فکر کردن نیاز داریم تا به کشوی تنقلات برسیم در دسترس بودن زیاد آن مواد غذایی مقاومت کردن مان در برابر آن مواد را دشوار می‌سازد.

  • ساعت 24-نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که در طول زندگی خود به طور منظم دوچرخه سواری می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به آرتروز زانو هستند.

  • ساعت 24-رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد شرایط نگهداری مسواک، توضیحاتی داد.

  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
    داروی «دیسپورت ۵۰۰» تقلبی است

    ساعت 24- بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت ۵۰۰ تقلبی است.

  • ساعت 24- سید محسن افخمی، متخصص بیماری‌های داخلی می‌گوید: «گرمازدگی را جدی بگیرید، زیرا این وضعیت درمان‌نشده می‌تواند به‌سرعت به مغز، قلب، کلیه‌ها و ماهیچه‌ها آسیب برساند و منجر به سکته گرمایی شود. »

  • ساعت 24 - رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: سقف بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ امسال برای بازنشستگان 35 میلیون تومان شده، در صورتی که تعرفه بخش خصوصی تخت روز آی سی یو امسال به 12 میلیون تومان رسیده است؛ با این اوصاف بیمار چند روز می‌تواند در آی سی یو باشد؟! «علی امیرسوادکوهی» رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا کمبود تخت‌های بخش مراقبت ویژه جبران شده است؟ گفت: نه تنها کمبود تخت ها جبران نشده بلکه همچنان در شرایط بد مانده ایم.من به عنوان رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه می‌گویم که آی سی یو در سیستم بهداشتی کشور مغفول مانده است و توجهی به آن نشده است، در حالی که در دوران کرونا همین آی سی یو ها بیشترین کمک را در جهت کمترین میزان تلفات داشته‌اند. اصلا توجهی به بخش آی سی یو نشده است وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های بخش ویژه در جهت کاهش تلفات کرونا، انتظار می‌رفت تصمیمات وزارت بهداشت به سمتی رود که سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی این بخش داشته باشد، قوانین آن را بهبود بخشد و به دانش آموخته‌های آن توجه بیشتری کنند، در حالی که اصلا توجهی به آی سی یو ها نشده است. رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به وضعیت پزشکان و پرستاران گفت: آمار فوت پزشکان و پرستاران در ماه‌های گذشته نشانه ضعف وزارت بهداشت است. در دوران کرونا، پزشکان و پرستاران خیلی کارسنگین تری داشتند و با بیماری مواجه بودیم که هر لحظه ممکن بود به سراغ خود آن‌ها نیز بیاید و باعث مرگشان شود. اما چنین آمار خودکشی که در حال حاضر با آن در جامعه پزشکی روبرو هستیم را نداشتیم. هیچ تناسبی میان کاری که پزشکان و پرستاران در بیمارستان انجام می‌دهند با میزان حقوقی که دریافت می‌کنند وجود ندارد. وی افزود: کشوری مانند عمان بسیاری از پرستارهای ما را جذب کرده و شرایط زندگی مساعدی برای آن‌ها فراهم آورده است. در حقیقت ما جامعه نخبه خودمان را به کشور دیگر تحویل می‌دهیم. فردا اگر مشاهده شود که عمان، هاب بهداشتی منطقه شده است، چیزی دور از ذهن نیست. کسی حاضر نیست در بخش آی سی یو کار کند سواد کوهی اظهار کرد: من به عنوان رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه دستورالعمل کارشناسی شده را به وزارت بهداشت پیشنهاد دادم که پس از گذشت یک سال در حالی که آن را کاملا عوض کردند، ابلاغ کردند و در حال حاضر با این دستورالعمل جدید کسی حاضر نیست در بخش آی سی یو کار کند.

  • ساعت 24- مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌گوید: «ما سالانه از میان حدود ۸ هزار بیمار مرگ مغزی، ۳ الی ۴ هزار مورد مناسب اهدای عضو در کشور داریم، اما در واقع کمتر از یک‌سوم این تعداد اهدای عضو می‌کنند. »

تازه‌ترین خبرها