رفتن به محتوا

اخبار فناوری

آخرین خبرهای تکنولوژی را در صفحه فناوری ساعت ۲۴ دنبال کنید.

  • ساعت 24- آیا تا‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر هنگام وقوع زمین‌لرزه‌ای بزرگ در هواپیمای مسافربری در آسمان باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئنید که آنقدر بالا خواهید بود که چیزی را احساس نکنید؟ خوب این موضوع به چند عامل بستگی دارد.

  • ساعت 24-کاربران سیستم‌عامل iOS دیجی‌کالا، با دریافت پیامکی از سوی این فروشگاه اینترنتی از بازگشت اپلیکیشن دیجی‌کالا به اپ‌استور آگاه شدند. در این پیامک ضمن اعلام خبر انتشار اپلیکیشن دیجی‌کالا در اپ‌استور، لینکی درج شده که کاربران با خاموش کردن فیلترشکن می‌توانند به محتوای آن دسترسی داشته باشند. با کلیک کردن روی لینک، کاربر به صفحه دانلود یک اپلیکیشن با لوگوی این فروشگاه اینترنتی که نام متفاوتی دارد، مواجه می‌شوند. این اپلیکیشن با نام متفاوت News1414، متعلق به خود این شرکت بوده و آن‌ها امیدوارند تا کاربران iOS بتوانند با دانلود آن، از خدمات دیجی‌کالا استفاده کنند. درز اطلاعات «Xperia ۱ VI» پیش از رونمایی رسمی/ روشن‌ترین صفحه‌نمایش اکسپریا در راه است/ عکس آخرین خبرها از سنگین‌ترین ماهواره ایرانی در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین جادویی‌ترین هوش مصنوعی جهان رونمایی شد: سریع، جهانی و مهم‌تر از همه، رایگان! به‌طور معمول شرکت‌های ایرانی با استفاده از روش‌های مانند اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) برای کاربران iOS خود استفاده می‌کنند. با این‌حال دیجی‌کالا توانسته اپلیکیشن رسمی خود را در فروشگاه اپ استور عرضه کند. براساس برخی آمارهای رسمی نزدیک به ۱۰درصد از حجم بازار تلفن همراه در کشور متعلق به برند اپل است و کاربران این برند، امکان استفاده از تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های داخلی را ندارند. لازم به ذکر است که با انتشار مجدد اپلیکیشن دیجی‌کالا روی اپ استور، همچنان امکان دانلود اپلیکیشن دیجی‌کالا از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی نظیر سیبچه و سیب‌اپ وجود دارد. کاربران می‌توانند از طریق این لینکبرنامه دیجی‌کالا را از اپ‌استور دانلود کنند. زومیت

  • ساعت 24- یونس شکرخواه، استاد پیشکسوت علم ارتباطات بر این باور است؛ بسیاری از چیزها در انبار هوش مصنوعی موجود است، اما هوش مصنوعی تجربه ندارد. هوش مصنوعی فکر نمی‌کند، احساس هم ندارد؛ من برای هوش مصنوعی با این‌ همه سرعت، حرارت و داغ‌شدگی نگرانم تا امیدوار.

  • ساعت 24- گوگل از قوی‌ترین تراشه هوش مصنوعی خود موسوم به تریلیوم(Trillium) با بهره‌وری انرژی ۶۷ درصدی رونمایی کرد.

  • ساعت 24-یک پلاستیک جدید که ماده اصلی سازنده آن باکتری‌ها هستند، زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید، ناپدید می‌شود.

  • ساعت 24- پژوهشگران «موسسه فناوری کالیفرنیا» با کاشت ایمپلنت‌های کوچک در مغز چند شرکت‌کننده نشان دادند که این دستگاه‌ها می‌توانند گفتار درون ذهن را رمزگشایی کنند.

  • ساعت 24- سلاح‌های خودکاری که با هدایت هوش مصنوعی کار می‌کنند، در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند و محققان، کارشناسان حقوقی و اخلاق مداران در حال دست و پنجه نرم کردن با این چالش هستند که چه مواردی در میدان نبرد باید مجاز باشد و چه مواردی نباید مجاز باشد.

  • آسانسورهای MRL که به آن روملس هم گفته می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین نوع آسانسور است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اگر قصد نصب این نوع آسانسور را دارید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

  • ساعت 24- باتری‌های با چگالی فوق‌العاده بالا دو برابر انرژی بیشتری برای سربازان فراهم می‌کند.

  • ساعت 24 - دلایل گوناگونی مانند بازی‌های آنلاین، استفاده از وی پی‌ان و پروکسی و متوقف کردن حالت آپدیت خودکار در دستگاه‌های الکترونیکی از دلایلی است که برای زود تمام شدن حجم اینترنت کاربران مطرح می‌شود که البته کاربران با رعایت چند نکته می‌توانند از این موضوع جلوگیری کنند.

تازه‌ترین خبرها